ajo en eerste computerles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu ajo en eerste computerles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu

ajo en eerste computerles

Door: inke

Blijf op de hoogte en volg inke

11 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

hallo

Dit weekend zijn we naar Ajo geweest. Ryan en lindsey hebben dit geregeld voor een groepje bakras. Het was simpelweg geweldig. Ajo is gelegen boven Brokopondo, ten zuiden van Paramaribo. Een 'dorpje' aan de Surinamerivier. Je denkt dat je in Suriname het redelijk rustig aan doet, maar amaai... dit was echt zalig. Een huisje met veeeel bedden om met de ganse groep te slapen, een openlucht keuken,...mja echt sjiek. Niet sjiek van luxueus, maar echt knap over hoe je het zo kan regelen in de bossen. De natuur is er echt geweldig en mega knap. Een super ervaring op zich al. Bij de aankomst was er zoals alle Surinamers vooren: ETEN! Dit smaakte echt geweldig na een busrit op een geweldige bus. Wat natuurlijk zijn charmes heeft!! nadat de ophanging???(de buis die de wielen samen houdt)stuk was, zijn we maar verder gewandeld tussen de bossen.
We hebben het hele weekend echt super hard genoten. Het was er stil, rust, lekker eten,... alles waar jullie van zouden dromen :-p Zaterdag zijn we naar de Jodensavanne geweest, wat ook wel de moeite was. Al snel hadden we de jodensavanne bezocht en gingen we wat verder wandelen, want ergens in de buurt was een dorpje en jaja we hebben het gevonden. Daar zijn we eventjes met het dorpshoofd aan het praten geweest enzo, zeker de moeite!!!
Voor zij die er op zitten te wachten, nee ik ben zaterdag avond niet meer op gank geweest want het was vrijdag al goe geweest... ;-) 's nachts rond 3uur de Surinamerivier ingedoken,... mja echt zalig.

Ondertussen zijn we weeral thuis en voor school bezig :-( maar dat hoort er ook bij.
Hier onder staan foto's van het weekend. Ik zou zeggen geniet ervan zoals ik heb gedaan, maar dat zal je toch nooit lukken hahaha :-p

salukes, tot de volgende xxxxx


Ondertussen zijn de eerste computerlesjes van start gagaan, en jaja het was zeker geweldig. Het geeft echt een super voldoening als je weet dat je daar weken al aan werkt. De leerlingen zaten nog wel samen achter de computer, maar sinds vrijdag zijn er weer 5 bij...
Ik ben echt blij dat ik me heb kapot gewerkt in het computerlokaal, des te groter is de voldoening!! Volgende week geef ik nog omgangskunde en maatschappijleer en de laatste week ga ik me enkel bezighouden met het computerproject. wow het gaat hier echt super snel.

Verder zie je nog wat foto's van de klasjes, van een aapje langs de weg, en nog euhm... vanalles xxx

  • 12 Maart 2007 - 10:42

    Pa:

    Inke,

    hebt gij die documentatie (voor Tom) via mail (hotmail) ontvangen??
    PS; hier alles goed.
    Daar ook? waarschijnlijk wel. Eerste moto-rit zit erop voor dit seizoen. t'Was fantastisch

  • 12 Maart 2007 - 22:21

    Uw Make:

    hey prutske, ofwel werkt mijne computer niet te goei, ofwel zijde gij vergeten uw foto's te plaatsen, maar ik vind ze niet. Ik ben jaloers op u. Zo'n rustig weekend dat zou ik ook wel willen. Een terrasje, een wijntje, goed gezelschap en natuurlijk een warm zonnetje. Ik denk dat hier in België direct tientallen mensen met u willen ruilen. Geniet er maar van want eens terug thuis weet je direct terug wat een paraplu, een jas en botten zijn.
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 12 Maart 2007 - 23:29

    Anissa:

    Hey sjoeke,

    Ik heb gehoord dat mevrouw Van Doren in Suriname is... :-! Doe ze maar de groeten uit België en niet teveel feesten en pintjes drinken met ons docente hè! ;-)
    Wil je dat boek meegeven als dat geen te grote moeite is voor haar...
    Alvast bedankt hè meid en nog veel plezier ginder he.. Ik kom nog wel eens terug met een groter bericht dan deze... En ik mail je nog met GROOT nieuws..
    Dikke zoentjes
    ANISSA

  • 13 Maart 2007 - 17:36

    Brigitte En Co:

    Hoi Inke !!
    Zo te zien heb jij het daar wel echt naar je zin hé! Geniet er maar nog maar wat van (vooral van het zonneke), 't is hier nu ook wel redelijk goei weer, maar of dat dat zo zal blijven een tijdje, ik betwijfel het.
    Salukes, en tot de volgende
    Doei......!!!

  • 13 Maart 2007 - 20:10

    Inke:

    jaja tom heeft het goed aangekregen. xxx mja sinds ik de laatste keer de foto's op usb heb laten zetten, kan ik geen foto's meer op de site zetten,... ik ga proberen het zo snel mogelijk te kunnen regelen xxx

  • 14 Maart 2007 - 14:33

    Anissa:

    Hey meid!

    Daar nog alles goed? Heb jij mijn brief al ontvangen? Zou straf zijn als die nu nog onderweg is :-) Zeg en da nog een vraagje: Is het nog de moeite om er nog eentje te schrijven? Komt die dan nog aan?
    Nog heeeeeeeeeeel veel plezier en voor de zoveelste keer: Ik wou dak daar ook was :-)
    Dikke zoen
    Van mij

  • 14 Maart 2007 - 17:28

    Toon:

    Ter info: ge kunt terug ene gaan drinken in de knoert. De Jan neemt het cafe over vanaf 23 maart.

    Het beste ginder nog!!

  • 14 Maart 2007 - 18:09

    Patje Cox:

    Hee Balense tijger alles kids daar ? Hier nie, ik zit hier al een uur achter da ding mee knoppen en elke keer verdwijnt mijn tekst als ik deze naar u wil sturen. Wat er allemaal in uw vorige twee mails stond zal ik u hier wel vertellen want dat is teveel voor een derde keer te noteren. Ik heb hier bija alles onder kontrole jij daar hopelijk ook. ik ga nu afsluiten, dikke kus en tot binnenkort.je weet mijn consultatie praktijk staat altijd ter uwer beschikking. see you patje

  • 15 Maart 2007 - 10:23

    Nele:

    alle je bent al halverwege eh meid! wat zal ik blij zijn als je weer in België bent! maar daar moet je ni aan denken, amuseer u ginder goe en vergeet vooral niet om te genieten!
    Dikke knuf x

  • 15 Maart 2007 - 10:53

    Tante Godelieve:

    Ge hebt groot gelijk dat ge daar vanalles gaat bezichtigen. Geniet tot het uiterste van uw periode daar en als er nog wat tijd overschiet moet ge nog een beetje werken (bijkomstig!). Hopelijk komt het computerklasje vlug gebruiksklaar, dan kan je je kennis doorgeven aan uw klasje. Leuke foto's telkens van je leerlingskes (knappe meiskes, maar zijn daar geen jongens die moeten studeren?)allé, de groetjes van de hele bende en tot later. Er is een brief op de bus van alle nichtjes en neven (geschreven na een veel te lange nacht doorzakken).

    Groetjes en tot later

  • 15 Maart 2007 - 12:08

    Ellen:

    hey inke,

    fijn dat we je avonturen zo wat kunnen volgen op deze site! ik kijk altijd uit naar een nieuw verhaal van jou...
    dat lijkt daar echt wel een fantastische ervaring voor jou te worden... al die bezoekjes en zo, da's echt wel tof!
    veel succes nog met je computerklas! ik hoop dat alles in orde komt!
    en intussen: genieten maar!

    groetjes,

    (nichtje) ellen

  • 18 Maart 2007 - 14:23

    Sabina:

    Hela meid

    Het zijn echt mooie foto's die je al geplaatst hebt en ben echt heel trots met wat je daar aan het doen bent. Ik hoop dat je van elk moment geniet maar toch ook even aan ons denkt tussendoor. Van mij mag het al gerust 29 april zijn, hoor!!Nog een dikke zoen en dikke knuffel xxxx

  • 19 Maart 2007 - 14:33

    Anissa:

    Hey meissie

    Pff kei raar dat je nog steeds ginder bent! Ik begin je hier echt wel hard te missen! Het is hier zo stil zonder jou! En wete wa: kei raar ik zat van de week aan u te denken en ik was ff vergeten hoe u stem klonk, da was echt raar! Maar nu weet ik het weer want heb je gisteren op mijn Voicemail gehoord! Merciekes hè! Trouwens ik bel je één van de dagen! En nog is merci voor dat boek hè!

    Trouwens ik zie dat het daar nog steeds zalig is! ZEKER als er DUVEL valt te drinken ;-)
    Dikke zoen en tot snel hè meid
    je kotgenootje

  • 19 Maart 2007 - 18:54

    Anissa:

    Hey meid!
    Ik wilde vanavond bellen maar da telefoonwinkeltje is gesloten en durf niet goed verder in de straat (je kent me hè)! Ik doe mijn best om morgen te bellen!Trouwens derstrak aan den tel stond ik in de winkel en iedereen keek naar mij.. Dus daarom dak zo stillekes was hè!!!
    Dikke kus
    Anissa

  • 20 Maart 2007 - 14:34

    Ma En Pa:

    Ik denk dat ge zelfs kunt dienen als fotograaf; ECHT KNAPPE foto's. Tof is ook de computerklas die functioneel is. Hopelijk kunt ge der ginder nen hoop warm maken om het ze aan te leren. Maar daar twijfelen wij niet aan.
    Doe nog Uw best, en wij doen hier de rest.
    Nog het beste en de groetjes aan uwen teetzjer VD. Geef ze een pint van mij, en aan allen die ginder hard hebben gewerkt.
    En pak er natuurlijk zelf twee.

    groetjes van ons aan u allen.

  • 20 Maart 2007 - 14:49

    Stijn:

    Eindelijk terug internet. Ons ma springt sebiet een kot in de lucht/plafond denk. Was op een mysterieuze manier verdwenen voor een paar dagen. Bangelijke foto's die je daar hebt getrokken, Inke. Ik was gisteren in vakantiebrochures aan het bladeren, maar wat ik hier allemaal zie... Volgend weekend Balen jaarmarkt en dat is ook een beetje vakantie. Alhoewel er ook hard zal moeten gewerkt worden, met de ellebogen. Amuseer u maar verder ginder en tot in de week!!

  • 20 Maart 2007 - 14:51

    Stijn:

    En merci voor het kaartje. Het is hier goed gevierd. Ginder ook?!

  • 20 Maart 2007 - 14:55

    PA:

    voorlopig liggen alle PC er thuis uit. Netwerkstructuur is in aanpassing!!! Heb nog even geduld voor een "hotmail.com " bericht

  • 20 Maart 2007 - 22:27

    Ma:

    Zijt ma zeker dat dat kot in het plafond er staat. Ik ben kei blij dat ik u terug kan zien en terug kan lezen. Ik was potverdorie helemaal van de kaart. Alle contact hier weg met mijn dochter. Niet te geloven. Ik ga in herhaling vallen maar toch ook van mij een dikke proficiat. Zowel voor de foto's als voor uw prestaties. Na alles, is de werking van uw computers en de voltooiing van uw klasje "the top of the bill".PROFICIAT en ge hebt woord gehouden en ze daar een poepje laten ruiken. Geniet nog van alles daar want het zal nu vlug voorbij zijn. Heeeele dikke knuffel en zoentjes van ons allemaal, maar zeker van mij. Een briefje is terug onderweg.

  • 26 Maart 2007 - 18:31

    Fam. Baecke:

    Dag Inke,

    Hoe is het daar ginds met jullie project? Verloopt alles een beetje naar jullie wens? Hoe is de sfeer met de medestudenten? Nog steeds gedreven of komt er wat slijt op? Hoe is de mederwerking van de plaatselijke bevolking? Zijn er zaken die beter gekunt hadden, tekorten of teleurstellingen? Zijn de verwachtingen zoals jullie ze voorgesteld hadden? Kunnen jullie zich daar goed ontspannen? En de keuken daar, allemaal lekker wat jullie daar tussen de kiezen gestopt krijgt, of is het allemaal te exotisch? Het zijn allemaal van die vragen, waar wij hier in ons klein landje niet het minste van kunnen voorstellen. Inke, we wensen u en uw collega's nog veel succes, zodat je mag slagen in jullie opzet.

    Groetjes
    Linda, Johan, Sebastian en Charlotte.

    johanbaecke@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inke

hoi hoi hoi Eerst en vooral vind ik het leuk dat jullie mijn sitetje bezoeken. Je mag altijd iets nalaten... Bij deze wil ik iedereen nog eens bedanken voor de steun: zowel al onze sponsors, als fuifgangers, als sympathisanten!!!! Echt bedankt, zonder jullie was dit niet gelukt!!! Veel plezier op mn sitetje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 21126

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 29 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: