een beetje vanalles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu een beetje vanalles - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu

een beetje vanalles

Door: inke

Blijf op de hoogte en volg inke

05 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

hoi hoi hoi

Hier schijnt het zonnetje weer en alles gaat zijn gangetje. Wel echt gek... je wordt voorbereid op een cultuur schok als je naar Suriname gaat, maar ik heb echt bang om terug te komen. Terug in het snelle drukke leventje... mja... ik heb het hier echt super. Het is wel enorm druk voor school. Ik heb super interessante lessen voor maatschappijleer en omgangskunde; geslachtsziekten, seksuele voorlichting ( in verschillende klassen nu al en in verschillende jaren) rassendiscriminatie, derde wereldlanden,... sommige thema's zijn gek om hier aan te brengen. Het enige probleem hier zijn echt de cursussen. Je hebt niets bij wijze van spreken. Als je wil mag je je boek aflezen en doceren voor de leerlingen, maar daarvoor zijn we neit hier. Er is enorm veel opzoekingswerk enzo. Zo hebben we zelfs pagwa gemist. HET kleurrijke nieuwjaar bij de hindoestanen. Iedereen kleurt elkaar met poeder enzo. Echt jammer dat ik dat gemist heb, maar het schoolwerk moest af. Ik ben nu wel vooruit aan het werken want volgend weekend gaan we misschien naar de jodensavanne.
Dit weekend ben ik zaterdag naar de plantages geweest: Nieuw Amsterdam (openluchtmuseum) , Margaretha en Kroonenburg. Nu ik denk dat ik enkel foto's heb van de laatste want mijn batterij was leeg. mja... je kan niet alles hebben he ;-)
Verder is het hier geweldig. De elektriciteit is klaar en morgen ga ik tussen de uren in al een paar leraren een beginbasis geven. Super veel computerlessen zullen we neit meer kunnen geven, maar ik ga er alles aan doen om toch het maximum te bereiken. De lessen maatschappijleer zijn super interessant, maar daar alleen voor ben ik niet hier.

Ik heb ook nog enkele foto's van de school en andere.

aja nog 1 mededeling
Als je een brief opstuurt naar Suriname en je kleeft die dicht is die 3 a 4 weken onderweg. als je die open laat is die ongeveer 15 dagen onderweg. Een pakje is ook 3 a 4 weken onderweg. Er zijn hier belgen die verjaren dus misschien is het wel handig om te weten. ( ik ben niet jarig hoor)

Verder nog ne super gelukkige verjaardag Stijn, beter nu al dan dat ik weer te laat ben ;-) xxx

doeiiiii
xxxxxxx

  • 06 Maart 2007 - 10:34

    Sanne:

    Aha :) we krijgen dan toch nog een feestende Inke te zien..You go girl!
    Geniet maar superhard van het zonnetje zou ik zo zeggen want als ik door men raam kijk..PFFFFFF

  • 06 Maart 2007 - 16:40

    Anissa:

    Hey meid,
    Is mijn pakje al mee met De Post? Anders kan je het even goed aan Mevrouw Van Doren meegeven hè! Die komt u toch bezoeken hè? Fijn te zien dat nog steeds alles goed is... Zeg en ge moet nog niet denken aan het effect dat het gaat hebben als je terug komt! Das nu nog niet van toepassing hè! En geniet maar van je leuke tijd ginder...
    Dikke knuffel
    DIE Mouhoubi (k)
    PS: Adem in en laat op tijd een scheet ;-)

  • 06 Maart 2007 - 23:23

    Inke:

    vergeet niet: niet in de geur area hehehehehe
    xxxxx

  • 07 Maart 2007 - 21:23

    Toon:

    Let ze daar mar is zien wat feest is!

    Keep on going!!
    t

  • 08 Maart 2007 - 14:05

    Stijn:

    Dank u! Dat zal dit weekend grondig gevierd worden. Vier maar mee.
    Jow

  • 08 Maart 2007 - 16:11

    Jo:

    Ge doet da goe ginder, ik zal ellie Stijn zenne verjaardag wel mee vieren !

    Wete ge Inke, wij zijn hier al zwaar aan het aftellen naar Balen Jaarmarkt!

    Da zulde gij moeten missen dit jaar, ma da kunnen we achteraf wel inhalen he!

    Groetjes

    Jo

  • 11 Maart 2007 - 12:06

    Ivanmentyjeloe:

    hier schijnt ook de zon. Joepiedepoepie

  • 11 Maart 2007 - 12:10

    Mentyjeloeivan:

    hey, inke, kunnen we daar een tentje opzetten, want de lentes zijn toch zou kou zonder inke in het land, is dat niet ambetant? lees je dat ook in de krant, water is geen zand en in balen ist plezant,

  • 11 Maart 2007 - 12:19

    Jeloementivan:

    inke, WERKEN AL DIE COMPUTERS DAAR EIGENLIJK AL? ANDERS KAN JE DIT NIET LEZEN; DAT ZOU PAS JAMMER ZIJN;

    maar om zeker te zijn zullen als controle een test bericht sturen

  • 11 Maart 2007 - 12:19

    Mentjeloeivan:

    test

  • 11 Maart 2007 - 12:20

    Mentyjeloeivan:

    IS OK heb net test gelezen


    BY BY zwaai zwaai

  • 11 Maart 2007 - 12:23

    Mentivjeloeany:

    3palen in balen

  • 11 Maart 2007 - 18:11

    Inke:

    schrale apen :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inke

hoi hoi hoi Eerst en vooral vind ik het leuk dat jullie mijn sitetje bezoeken. Je mag altijd iets nalaten... Bij deze wil ik iedereen nog eens bedanken voor de steun: zowel al onze sponsors, als fuifgangers, als sympathisanten!!!! Echt bedankt, zonder jullie was dit niet gelukt!!! Veel plezier op mn sitetje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 21126

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 29 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: