wat zever... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu wat zever... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu

wat zever...

Door: inke

Blijf op de hoogte en volg inke

27 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

heeeeej

jaja hier ben ik weer,
Ik heb even niets meer van me laten weten (alle enkele dagen toch) maar er is ook niets speciaals gebeurt. Vandaag had ik mijn eerste lesjes, en het toppunt was toch wel de les seksuele voorlichting.
Via Femke had ik een spel doorgekregen, een hiv spel en ik had er lugol voor nodig (als je het hele spel wil weten, stuur je me maar een mailtje :-)) lugol ofwel kaluimjodide zoals ze het hier kennen...mjaa amaai seg...
Bij ons ga je langs de apotheek en je hebt het, dus mij kennende... de dag voor mijn les langs de apotheek. Wat lugol?? nee nee dat kennen wij niet hoor. Hup naar de andere apotheek 'lugol... mmm ja wacht even' je kunt je de surinaamse wachttijden hopelijk wel goed inschatten want...amaai
De hele tijd gewacht met als resultaat 'neej, wij hebben geen lugol, we kennen dat zelfs niet'
Dan maar rechtstreeks naar een farmaceutisch bedrijf, recht bij de bron zou je zeggen.
1. lugol kenden ze ook niet
2. na 20 miuten wachten dat de mensen in de boeken aan het zoeken waren,jaja enige reactie terug 'Lugol, hoe kom jij aan die naam, hoe ken jij die naam? Tja vanuit Belgie zeker. De naam is dus kaliumjodide hier... jaja
3. in het bedrijf hadden ze de befaamde kaliumjodide maar... ik kreeg het niet mee
4.mmm stress, want de volgende dag had ik deze les
5. op naar het sint vincentius ziekenhuis, de apotheekdienst... mmm lugol.. mmm nee dat hebben wij niet. Al maar goed dat er een heel behulpzame vrouw was die ons vertelde om naar het laboratorium te gaan.
6. jaja in het lab heb ik lugol gevonden.
Weet je, bij ons ben je 3 minuten in de apotheek en je hebt je lugol of KALUIMJODIDE, hier heeft het ongeveer een 2 tal uur geduurt. en jaja het is na 1x gebruiken al bijna op dus moet ik nog eens terug ;-)

Verder is mijn S.O. wel leuk geweest. Ik had Tom ( een huisgenoot) gevraagd om op school borstelstelen in stukken te snijden van ongeveer 20 cm en deze af te ronden. Zodat ze het condoomgebruik konden uittesten. mja beetje creatief zijn eh :-D Wel lachen,een borstelsteeltje en een surinaamse condoom mmm ik ga er geen woorden aan vuil maken... hehehehehehe
Mij les was echt goed verlopen, zelf miste ik iets, maar de leraar was al in de wolken.
de foto's van de avontuurlijke lesjes komen later op de site, wegens tijdgebrek ben ik ze vergeten op usb te zetten.

In verband met de elekrticiteit zijn we uit ons lokaal gesloten.
2 werkmannen zijn constant in de weer om alles in orde te maken. Ze hebben de computers nagekeken en de meeste (bijna allemaal zeiden ze) kunnen werken op 110V. Ik heb aangeraden bij de directrice om ook zeker stopcontacten van 220V te voorzien. Wat er nu gaat gebeuren is nog afwachten, maar ik heb het alleszins gezegd. Als de elektriciteit nu klaar is, hebben we weer de eer om alles te herschikken en nog enkele muizen aan de praat te krijgen en dan is alles in orde. Printers werken maar geven geen inkt, maar dit is geen prioriteit. Zolang de leerlingen maar met hun lessen kunnen beginnen is het goed.

Verder is het hier geweldig. Na 3 dagen regen is het weer enorm warm.

Soms wordt er eens gemopperd door mij of anderen maar ja... je zit in Suriname... maak er toch het best van.
En geloof het of niet, vanavond gaan we misschien nog eens ene drinken. das al 6 dagen geleden, zelfs van t weekend niet weggeweest!!! geen bang, er is niets aan de hand hoor, maar mijn lesvoorbereidingen moesten af en je hebt hier enkel internet en mijn handboekje van 1979 en een handboekje van S.O. uit 1983 amaai tis de moeite.
Dus bij deze stop ik hier en begin ik mijn zoektocht van 2uur weer op het net.

Tot de volgende

Ken je het gevoel... na een dag hard werken en winkelen zit je op het terras in een shortje en shirtje... lekker genieten met een fruitsapje en opeens:'ee kijk nen aap!!!' zoals kleine kinderen vlogen we buiten. Een klein meisje fietste rond met een klein brulaapje van ongeveer 1 maand op haar rug. De jongen die erbij was vertelde dat hij in het bos was en dat de moeder was doodgeschoten en het kleintje niet aan z'n lot kon overlaten... lief he!!

Aja, verder vandaag nog een babbeltje gehad met eenminister van... mja onze taxichauffeur is echt super, hij toont ons alles en kent super veel mensen. Via hem ben ik ook aan de lugol gekomen ;-)
xxx

  • 28 Februari 2007 - 13:25

    Ma:

    Geweldig dat het zo plezant is met de stage. En alles positief blijven zien hé. Het is toch een ervaring op zich om zo een zoektocht naar informatie en materiaal te hebben. Hebben ze het of hebben ze het niet. En als ik het kan vinden, heb ik het dan op tijd of niet. Spannend!!! Je ziet, niet overal is het zo simpel als bij ons in ons België landje. En dan hier soms nog niet tevreden zijn. Foei foei. Allé, genoeg gepreekt. Blijf er in geloven en nog een spannende zoektocht naar alles.
    Groetjes en dikke knuffel.

  • 01 Maart 2007 - 08:57

    Nele:

    het was alweer even geleden dat ik nog eens naar je siteke kon komen kijken en ik had dan ook heel wat bij te lezen!
    Prachtig hoe je alles oplost, want het is toch maar plan trekken eh?! En zo zie je inderdaad maar hoe goed het hier eigenlijk wel is. Alhoewel de mensen ginder ook wel gelukkig zullen zijn. Geniet er nog vollen bak van en blijf verder doen zoals je bezig bent!

    Dikke zoen x

  • 01 Maart 2007 - 11:50

    Mieke:

    Hey Inke,
    precies veel werk ginder, maar je doet t allemaal heel goed zo te lezen. Leuke site ook. Ik heb ook al ondervonden dat in België alles veel gemakkelijker te regelen valt dan ergens anders, hier in Frankrijk hebben we nog altijd geen internet in ons huisje terwijl we da al 4 weken aan t regelen zijn...
    Geniet er nog maar heel goed van want de tijd zal wel voorbijvliegen, en doet da nog goed daar, maar ik ben zeker dat u da gaat lukken!

    Dikke kus, Mieke x

  • 01 Maart 2007 - 13:57

    ??:

    LUGOL : zie internet google.
    "WIKIPEDIA lugol"

  • 01 Maart 2007 - 16:52

    Kris:

    Hoi Inke,
    zo te lezen is het best wel
    gezellig in Suriname. Fijn dat je les mag geven over zo'n leuke onderwerpen. Je moet toch zien dat je op tijd wat ontspanning zoekt want 6 dagen ni op stap is wel lang hé je zou het kunnen afleren!!!
    Groetjes en tot nog eens.

  • 01 Maart 2007 - 20:07

    Willy:

    hey meisje
    het lukt daar wel aardig zie ik ook al kost het wat meer moeite om alles gedaan te krijgen,het enige luxe probl.dat we hier hebben is het weer.En dat is daar weer in orde,je ziet ma aan alles zijn goede kanten.
    grts en nat.XXX
    ps.doorgangsweg 9
    3920 Lommel

  • 01 Maart 2007 - 21:48

    Christopher:

    Veel succes nog, gınder. Hopelijk mis je de prachtige Kempen niet te fel.

    x

    Groeten uit het verre Turkije!

  • 02 Maart 2007 - 16:32

    Ma:

    Hey prutske, Ik zie dat je echt moe gewerkt bent. Op tijd ontspannen hé!!!
    De foto's kunnen weer a volonté geplaatst worden. Hebben telefonisch contact gehad met de firma EASYAPPS. Ze hadden een nieuwe reeks geboekt maar wel voor 8 februari (en nu komt het) in het jaar 2008. Geweldig zalle. In ieder geval is het nu OK en kan je weer verder. Ik heb ondertussen gezien dat er nog een goede ziel gestort heeft en dus kan je al tot 300 foto's plaatsen. Groetjes en dikke knuffel van ons allen.

  • 02 Maart 2007 - 20:16

    Anissa:

    Hey sjoeke,
    Ik ben net terug van de GWP en ik dacht: ik zal is naar ons Inke hare site gaan zien! De GWP was super leuk, kei brave lln. en kei toffe mensen leren kennen... Mja echt wel de moeite eigenlijk! Zeg en ik zie dat je het daar ook goed stelt.. Ik ben echt super blij dat het goed gaat! IK heb voor de rest niet veel te vertellen! Heb juist een uur met An aan den tel gehangen.. Was wel gezellig! Heb je mijn brief al aangekregen? Er komen er nog zenne, geen paniek...
    Nog veel plezier ginder en laat op tijd iets weten hè ;)
    Dikke zoen
    je vriendinnetje

  • 03 Maart 2007 - 19:07

    Tante Godelieve:

    Hoi Inke,
    Hopelijk geniet je nog erg van je periode daar. Hier is het leven inderdaad wel simpeler hé. Je kan altijd en overal alles krijgen wat je hartje begeert. Misschien een tip voor ginder (begin iets vroeger met het zoeken van educatief materiaal). En vergeet in ieder geval niet te genieten van je vrije tijd. Maak maar veel vrienden, dan kan je er later nogmaals op vakantie gaan (lekker warm en exotisch). Hanne en Loes gingen ook nog wel iets sturen per post of per mail. Ook de groetjes van N. André en tot binnen enkele maanden.
    Tante Lief

  • 04 Maart 2007 - 18:13

    Stijn:

    al 1 maand daar, nog twee te gaan. Al veel meegemaakt, en er moet nog meer komen. Maar de tijd gaat snel, dus maak er gebruik van. En wat de les so betreft: ben ik nu zo groot geschapen? Je doet het schitterend daar.
    Tot de volgende

  • 04 Maart 2007 - 20:56

    Tante Christiane:

    Amai mijne frak, dat is daar gene zever precies. Wel tof dat we hier alles zo kunnen volgen. Aan het thuisfront is alles ok, alleen wil het weer niet echt mee en vallen we hier van de griep in een valling en dan ... Maar ja we gaan niet beginnen zagen he. Geniet nog van de rest van je stage. Groetjes van ons allemaal

  • 05 Maart 2007 - 19:18

    Ivan:

    HEY computernerd, doe toch lekkerrrrelaxt maaan, lekkerrrchillen onder het zonnetje en de grrrrroene palmboompjes maaan.

    ik denk dat ik in uw situatie nooit meer naar huis kwam. MAAR GE MOET!! EN NU METEEN ZELFS,WANT IK HEB MORGEN MIJN LADDER NODIG, maar dat kan desnoods ook nog wel wachten.
    Ik was het eigenlijk al vergeten dat je een website had, anders was ik al veel eerder uw verhaal komen lezen.
    Alles goed daar? Aan de foto's te zien wel, ik zie dat ge daar tussen die andere apen goed uwe draai vindt, dus hard aanpassen was dat waarschijnlijk niet. EN dan lees ik dat ge U tijdens de les ook nog eens volledig hebt kunnen laten gaan dus ik denk dat ge er u wel thuis voelt.
    OK genoeg gezeverd, maak er nog het beste van en tot uw volgend bericht want nu ga ik alles goed volgen hé, ge hebt er ne fan bij

    BYE BYE

    !van

  • 05 Maart 2007 - 20:52

    Sanne:

    amai tis daar precies super! Stiekem ben ik toch een beetje jaloers hoor! En ikke maar afzien me mijn klein crimineeltjes op de voe :) neenee, twas eilek heel leuk! En khaj een geweldig rookmaatje daar he...jaja Amber!
    Kusjes en tot binnekort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inke

hoi hoi hoi Eerst en vooral vind ik het leuk dat jullie mijn sitetje bezoeken. Je mag altijd iets nalaten... Bij deze wil ik iedereen nog eens bedanken voor de steun: zowel al onze sponsors, als fuifgangers, als sympathisanten!!!! Echt bedankt, zonder jullie was dit niet gelukt!!! Veel plezier op mn sitetje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 21125

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 29 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: