en nu ikke en de computers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu en nu ikke en de computers - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van inke caers - WaarBenJij.nu

en nu ikke en de computers

Door: inke

Blijf op de hoogte en volg inke

22 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Om te beginnen wil ik nog eens merci zeggen tegen al degene die ons geholpen hebben met het zoeken en verzamelen van computers. Verder wil ik ook nog eens hartelijk bedankt zeggen tegen de mensen van ac computers in Balen. Ze hebben me spontaan een spoedcursus programmeren windows 98 gegeven, zaterdag voormiddag vlak voor mijn vertrek. En al maar goed want het is echt nodig geweest.
Van de 26 computers ( we dachten dat er meer waren..., misschien ergens iets misgelopen met een paar dozen?!) werken er nu na veel zweten 16!!! Ze zijn op en top in orde. Geformatteerd, geprogrammerd. En dit alles met 2 stopcontactjes en een hoop verlengkabels. Maar dit is al geslaagd en is echt geweldig. Er zijn 5 computers die een te zware overtocht hebben gehad en ze hebben het niet overleefd, en daarstraks is er eentje ontploft maar er zijn geen gewonden gevallen en de stroom bleef ook aan.

Normaal komt er volgende week iemand voor de elektriciteit...jaja het komt er nog van, maar alles op z'n surinaams eh ;-)

Verder is hier alles duper met mij. Het werk voor school begint serieus te komen, en ;et gebrek aan bibliotheken en snel internet is het soms wel lastig. Maar alles komt wel goed.
Ik heb niet veel meer meegemaakt nu de school effectief op volle toeren draait dus... maar als er verandering in komt, jullie horen het zeker!!!

In ieder geval, tot de volgende xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Februari 2007 - 20:00

    Jo:

    Hey Inke,

    ferm da ge die computers al in orde gekregen hebt. Dan kunt ge toch al starten he.

    Ik ben juist naar het ziekenhuis geweest (naar Nele). Die is vandaag geopereerd en alles wat goed verlopen. Ik moest veel groeten doen van Nele. Ze moet nog een weekske daar blijven maar het zal wel in orde komen.

    Allé, nog veel succes ginder en tot binnenkort.

    Greetz

    Jo

    x

  • 24 Februari 2007 - 15:13

    Stijn:

    Joow Inke, alles goed ginder zal ik niet vragen want dat is niet as ge computers moet installeren. Maar as ge wat special effects toevoegt, zal dat wel knallen. As ge tijd hebt, kijk dan maar is op uwe e-mail.
    Nog veel succes daar in de tropen!!!

  • 25 Februari 2007 - 19:35

    Ellen:

    hey inke,
    eindelijk heb ik jouw site ontdekt! met rode kaakjes (van schaamte) post ik hier dan ook mijn eerst berichtje!
    sjieke site heb je! fijne berichtjes en foto's!! dat ziet er daar zeer ok uit!
    ik moet wel zeggen dat ik tussentijds wel op de hoogte wordt gehouden van jouw avonturen... allez, 't is te zeggen... de bomma heeft al een paar keer verslag uitgebracht nadat ze met jou belde!

    ik ben waarschijnlijk de zoveelste die het zegt, maar ik vind het heel knap wat je doet daar!
    heel veel succes nog daar met je project (laat ze daar maar eens een poepje ruiken!)en vooral niet vergeten te genieten!!!

    groetjes,

    (uw nichtje => ik schrijf het er maar even bij omdat er blijkbaar nog een andere Ellen berichtjes post) Ellen

    ps: ook groetjes van wim

  • 25 Februari 2007 - 20:45

    Jessie:

    Jooeeew Inke,
    Kzal hier ook is een berichtje komen zette é meid. Zo te lezen heb je het daar goed naar je zin, de foto's zien er leuk uit. Kben jaloers da ik nie in u plaats ben, het ziet er daar leuk uit en da weertje is ook beter dan hier :-). In ieder geval amuseer u nog, ik volg u streken wel van de thuisbasis.
    Greetz Jessie xxx

  • 25 Februari 2007 - 21:45

    Toon:

    Heyy Inke
    Ik lees dat ginder alles goed gaat, maar ik had niet anders verwacht. Ik hoop da ge al uw computers in orde krijgt, maar da zal ook wel loslopen zeker, pc genius as you are...
    Succes met de lessen, en profiteert ervan!!
    groeten

  • 26 Februari 2007 - 12:14

    Tante Irene En Nonke:

    Ik hoop dat ginder alles Evy en Gert en zeker onze kleine spruit Diete dikke kussen

  • 26 Februari 2007 - 13:25

    Ma:

    Hoi meisje, ik heb juist een poging gewaagd en een E-mail gestuurd. Als die nu nog aankomt is alles dik in de sjakos.
    Ik zie en hoor dat het daar redelijk vlot. Houden zo. Laat eens weten of die E-mail aangekomen is want ik zat hier maar in mijn uppie te prossen. (Kon niet wachten tot er hulp is)

  • 27 Februari 2007 - 09:59

    Pa:

    EN ...??? elektriciteit van 220 al in orde??
    Hier alles OK.
    Ginder ook hoop ik.
    Eerste maand is al voorbij. Tijd vliegt. Zet de beuk er maar in.
    Alles goed met Herman????
    (Voel af en toe eens aan verlenkabels , mogen niet TE warm zijn.

  • 27 Februari 2007 - 18:17

    Femmie:

    hej allerliefste nichtje :-)
    hier ben ik dan eindlijk :-s waarschijnlijk heb jij het nog veel drukker dan ik, maar hier is het ook al niet meer te doen (maar daar hoef ik je niets van te vertelle zeker lkr in spé die wij zijn ;-))

    Ik hoop dat ginder alles even goed gaat als hier. Heel erg warm zei de mams :-)

    kwens je nog veel succes en ... vanalles :-)

    amuzeer je en geniet ervan!

    dikke kusjes en veel liefs,

    * Femmie *

    ps: veeeeeeel groetjes van tante marleen en nonkel wilfried en dikke kusjes

    pps: we hebbe in't school een surinaams liedje geleerd: (zing maar mee)

    lolo mi boto lolo kon mek' wi go, lolo mi ma-ti mek' na oema dodo...
    (vaar mijn bootje, laten we gaan, vaar mijn bootje dat mevrouw in slaap gesust kan worden...
    ;-)

  • 27 Februari 2007 - 19:01

    Ellen:

    Hey Inke

    Alles goed daar? Is het al gelukt met den elentriek:)
    Hier alles ok, alleen het regent hier veel en veel te veel, dus das minder. Het verlof zit er inmiddels ook weeral op, dus carnaval is jammer genoeg ook weeral voorbij :( Je eerste maand zit er bijna op.
    Als de stage voorbij is, zal ik eens een briefje sturen.
    Allez tot binnenkort en hou je nog goed daar.

    Groetjes

    Dikke knuffel

    Ellen --> die Hollandse van bij jou uit de klas ;)

  • 27 Februari 2007 - 19:23

    Stephen & Anissa:

    Hey Inke,

    ik zie dat je al enorm veel berichten hebt die je wsch allemaal nog moet lezen,dus zal ik het kort houden :) Je brief is vandaag gepost! Hopelijk ontvang je hem dan ook snel! :)

    Groetjes en nog veel succes en plezier

    Anissa & Stephen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inke

hoi hoi hoi Eerst en vooral vind ik het leuk dat jullie mijn sitetje bezoeken. Je mag altijd iets nalaten... Bij deze wil ik iedereen nog eens bedanken voor de steun: zowel al onze sponsors, als fuifgangers, als sympathisanten!!!! Echt bedankt, zonder jullie was dit niet gelukt!!! Veel plezier op mn sitetje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 21127

Voorgaande reizen:

04 Februari 2007 - 29 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: